Perun jakin dute zer sexu duen. Cuzcon, "Nuevo Cid" izeneko ezpatari bat hil eta hil ondoren, bere burua aitortzen du -oraingoan badirudi benetan ari dela eta aitorleari bere sexuaren berri ematen dio-. Baina bizirik atera da, eta lau hilabeteko susperraldiaren ostean, Guamangan parte hartu du, "bizkaitar" batzuen laguntzarekin. Ikusi ahal izan denez, abentura mordo honetan, Erausok beti aurkitzen du baliabidea euskal "mafian": "Nire adiskide bizkaitarra eta beste herrikide batzuk ditu alboan", gaineratu du. Eta, Guamangan ere, beste herrikide batek, Baustista Arteagak, Guamangako apezpikuaren idazkariak, estualdi berri batetik atera zuen. Gotzainaren aurrean, Katalinak bere lehen aitortza publikoa egin zuen, sexu femeninokoa zela esanez, eta honek, kasuaz interesaturik, emaginen bidez aitortzera behartu zuen, "begiratu zidatenak eta asebete zutenak", eta gainera birjina deklaratu zuten.
Apezpikuak eraginda, eta agian -berak ez du esan-, hainbeste abenturaz nekatuta, moja-jantzia janzten du eta Santa Klara komentuan sartzen da, tenplua eta inguruak bete zituzten milaka kuxkuxeroren presentziaren aurrean. Europan eta Indietan laster ezagutu zen aitortza publiko horretatik aurrera, Moja Alferezen kasua ospetsu bihurtu zen mundu osoan. 1620an bere babeslea hil ondoren, Limako artzapezpikuak dei egin zion. Limara doa "litera batean, 6 elizgizon, 4 erlijioso eta 6 ezpata gizonekin batera". Liman, jendetza handi bat irteten da hari harrera egitera, eta Hirutasun Santuaren komentuan sartzen da. Bertan 2 urte eta 5 hilabete ematen ditu. Bere herrira itzultzea erabaki du orduan.