Kontzeptua

Ekonomia - Hitzarmena

Ekonomia-hitzarmenak, itunak bezala, tradizionalki administrazioei euren harremanak modulatzen lagundu eta testuetatik euretatik eratorritako interpretazio edo ezarpenetik datozen arazoetan kooperazio eta ulermenera bideratuta jarrerak bideratzeko erakundeak azaldu ditu. Koordinazio begira diseinatutako organoek dira, beti ere alde biko ekimendun bezala hausnartuak, Estatu-Foru Erkidegoa, eta beraz bost administrazio eraginkor eta eskudunen eszenatoki baterako, ulertzea erreza den bezala, osagabea.

Nafarroako Foru Erregimena Berrezarri eta Hobeagotzeko Lege Organikoaren (NFEBHL) 45 artikuluaren 4. atalak hauxe nahi du: "dada la naturaleza paccionada de los Convenios Económicos, una vez suscritos por el Gobierno de la Nación y la Diputación", sean "sometidos al Parlamento Foral y a las Cortes Generales para su aprobación mediante ley ordinaria." Jakintzat ematen da negoziazio politikoa bera Nafarroako Gobernuari dagokiola, baina Nafarroako Legebiltzarrari dagokio Foru Lege bitartez horrelakorik onartzea. Horrek gehiengo nahikoa izatea eskatzen du, eta ondorioz 1990eko ekonomia-itunaren negoziaziorako Nafarroako Gobernuak NFEBHLan aurreikusten ez zen Legebiltzarrean ordezkotzadun talde politikoetako kideek osatutako batzorde negoziatzaile bat eratu izatea. Era honetara batzordearen onarpenak dagokion testuari, de facto, derrigorrezko Legebiltzar-tramitea gainditzea ziurtatzen dio. Ez NFEBHLk ez ekonomia hitzarmenak aurre ikusi dute Nafarroako Gobernuak hautatutako Foru Ogasuneko funtzionario batzuk osatutako batzorde tekniko batez lagunduta jarduten duen izaera politiko garbi jakina duen tresna hau. Nafarroako Aldizkari Ofizialak batzorde negoziatzailearen osaketa eta bere kideen izendapenak argitaratzen ditu baina dagozkien erabakiak ez dira publikoak ekonomia-itunean ere publikoak ez diren bezala.