Nominalismo arazoa aspalditik dator. Adibidez, Irunen 1717an alarde hitzak izendatzen zituen bai erakustaldi militarra bai garaipenarengatiko prozesioaren ohorezko eskolta; halere, ongi bereizten omen ziren eginkizun biak. 1773ko udal ordenantzetan, berriz, derrigorrezko alarde militarrak eta prozesioaren ohorezko eskoltak bat zetozela eta bien jatorria foru-betebeharra ez baina 1522ko ekainaren 30eko garaipen militarra zela baietsi zen. Areago, Irunek 1785ean Historiaren Errege Akademiari helarazitako txostenean, borrokaren ondorioz alarde militarrak Irunen sortu eta, ohitura onuragarria zelakoan, Gipuzkoako gainerako herrietara hedatu zela ziurtzat zen.

Dokumentazioari erreparatuta, askotan ez dago jakiterik alardea aipatzen denean zertaz ari ziren zehazki, batez ere urteroko eginbehar militarrak bakantzen hasi orduko. Ormaiztegin (Gipuzkoa) 1818an Corpus eguneko alardea prozesioko armadunen ohorezko eskolta zela ondoriozta daiteke, foru-milizia derrigorrezkoak praktikan jada desagertuak zirenez. Lanestosan (Bizkaia) 1728an, Corpus eta beste festa erlijiosoak "alardeekin, koheteekin eta argikuntzarekin, eta musika eta dantzarekin" egin ziren. Gipuzkoan eta Lapurdin, Corpus egunean egin ohi ziren derrigorrezko erakustaldi militarrak eta armadunen prozesio erlijiosoak. Bestela, Pazko biharamunean edo beste jai erlijiosoen egunetan egiten ziren alarde militarrak ere. Beharbada arrazoi praktikoengatik bien batuketa gertatuta, gerora areagotu dira nahasketak eta nominalismoak.
Nominalismoaren muina, ordea, ideologikoa da gehienbat, desfile folklorikoak eta militarrak funtsean eta esanahian bat direla aldarrikatzen den heinean. Nahiz eta alarde folklorikoen jatorrian erakustaldi militarrak bazeudela dioten aipamen zahar batzuk aurkitu (adibidez, Fausto Arocenak "foru milizien aztarnatzat" zituen), badirudite gehiago iradokizun eruditua garaikideen usteari jarraiki egindako baieztapena baino. Geroago ere aipatzen dira foru miliziak Bidasoaldeko alardeen jatorrian, baina beti Espainiaren eta Frantziaren arteko borroken testuinguruan eta garaipen militarraren ospakizunen menean.

Idoia Estornesek dioenez, tesi "foruzalea" Francoren errejimenaren ondoko Trantsizio garaian sortu eta zabaldu da, euskal abertzaletasunarekin batera zabaldu ere. Defendatzaile guztiz gehienak historialariak ez baina historia zaleak dira. Haien arabera, alarde folklorikoen jatorria, eta batez ere aldarrikapena, behiala euskaldunek omen zuten burujabetza militarra sikiera modu folklorikoan (sinbolikoan) iraunaraztea izango zen, Bigarren Karlistaldiaren ondoriozko foru-ezabapenak deuseztatutakoari nola edo hala eutsi nahian.
