1964an Donostian jaiotako margolari gipuzkoarra, eskultorearen semea. Bere trebetasun artistikoak oso goiz hasi ziren nabarmentzen, bere lehen grabatua bere anaia Ignazioren tailerrean egin zuen, 14 urterekin. Egunero joaten da bere beste anaiaren tailerrera, Pedrorenera, eta han harrian, lurrean eta brontzean margotzen eta zizelkatzen du. 1984an, Madrilgo Arte Ederren Zirkulura joan zen, eta Antonio López margolari eta eskultorearen eskolak jaso zituen. 1986an, istripu larria izan zuen, eta eskuineko eskua geldiarazi zion. Ondorioz, eskultura utzi behar izan zuen, eta ezkerreko eskuarekin margotzen hasi zen, familia-ingurune osoaren laguntzarekin.
1988an bakarkako lehen erakusketa egin zuen, Donostiako Galería Decisisen (1992an errepikatu zuen), 1989an Turkuko Kaj Forsblom galerian (Finlandia) eta Santanderreko Galería Fernando Silion. 1990eko Arko Azokan parte hartu zuen, 1995ekoan eta 1997an Madrilen, Koldobika Jauregui eskultorearekin batera, Euskal artistak Sanz Enean (Zarautz) erakusketan. 1992an Madrilgo Galería de Nieves Fernándezen erakutsi zuen, 1996an Bilboko Galería Colón XVI.ean eta Madrilgo Feria Estampan ere parte hartu zuen. 2001ean Rambos erakusketan egin zuen erakusketa, artista ezagunek talentu berriei bide eman ziezaieten, mihise gaineko 6 olio-pintura eta zeramika bat Madrilgo Torres Kio aretoetan. 2004ko otsailean atzera begirakoa egin zioten Ubedan (Jaen). Bi eskuekin izenburupean, bere hastapenetako pintura jasotzen du, eskuin eskuarekin egina, baita ezkerrarekin egin behar duena ere. 2004ko martxoan, Bartzelonako Jordi Barnadas galerian "etxetik ikusten ditudan" paisaiek markatutako hamabost bat lan erakutsi zituen.
Bere obra bere ingurune hurbilenetik sortzen da. Bere etxeko leihoetatik, Intz Eneatik, paisaia berezi eta pertsonal batzuk margotzen ditu, edo Zabalagatik, non behin eta berriz agertzen diren barrualdeak, ateak, leihoak, argi eta itzalen jokoen bidez gainjartzen diren plano ezberdinak. Andrés Nagel eskultoreak atinoz adierazten du ikusten den guztia ez dela egia "koadroa bat etor daiteke ikusten duzunarekin, gezurra!, barruan ispiluak daude, begia nahasten duten koadroak eta mota guztietako tranpa imajinaezinak, hala nola ate bati perspektiba hiltzea horman zintzilikatutako koadro batena bortxatzearekin batera". Bere lanen irudiak angeluar handi baten bitartez enfokatuko balira bezala hartuak daude eta estilo espresionista batetik eginak daude. Ikuslea artistaren bizitzaren eszenetan sartzen da: bere ingurua, estudioa, lanerako materiala, etab.
Gasteizko Arte Ederren Museoko bildumetan dago, Jano (Mexiko) bilduman, Prisa Taldekoan, Indra Bilduman, Kanpo Gaietarako Ministerioan. 2004ko uztailaren 22an, San Telmorekin batera, Beste aldean izeneko horma-irudia inauguratu zen. 9 metro baino gehiagoko altuera eta 3,5 metro baino gehiagoko zabalera duen horma-irudia da, Donostiako Alde Zaharrean dagoen Kontxako badiaren ikuspegia eskaintzen duena, abuztuaren 31ko eraikin zahar baten fatxadan. Bertan, Ramon Ruiz Cabestany eskultoreak eta Jose Mari Alkorta arkitektoak parte hartu zuten.
Maria Jose ARANZASTI GARCIA
1988an bakarkako lehen erakusketa egin zuen, Donostiako Galería Decisisen (1992an errepikatu zuen), 1989an Turkuko Kaj Forsblom galerian (Finlandia) eta Santanderreko Galería Fernando Silion. 1990eko Arko Azokan parte hartu zuen, 1995ekoan eta 1997an Madrilen, Koldobika Jauregui eskultorearekin batera, Euskal artistak Sanz Enean (Zarautz) erakusketan. 1992an Madrilgo Galería de Nieves Fernándezen erakutsi zuen, 1996an Bilboko Galería Colón XVI.ean eta Madrilgo Feria Estampan ere parte hartu zuen. 2001ean Rambos erakusketan egin zuen erakusketa, artista ezagunek talentu berriei bide eman ziezaieten, mihise gaineko 6 olio-pintura eta zeramika bat Madrilgo Torres Kio aretoetan. 2004ko otsailean atzera begirakoa egin zioten Ubedan (Jaen). Bi eskuekin izenburupean, bere hastapenetako pintura jasotzen du, eskuin eskuarekin egina, baita ezkerrarekin egin behar duena ere. 2004ko martxoan, Bartzelonako Jordi Barnadas galerian "etxetik ikusten ditudan" paisaiek markatutako hamabost bat lan erakutsi zituen.
Bere obra bere ingurune hurbilenetik sortzen da. Bere etxeko leihoetatik, Intz Eneatik, paisaia berezi eta pertsonal batzuk margotzen ditu, edo Zabalagatik, non behin eta berriz agertzen diren barrualdeak, ateak, leihoak, argi eta itzalen jokoen bidez gainjartzen diren plano ezberdinak. Andrés Nagel eskultoreak atinoz adierazten du ikusten den guztia ez dela egia "koadroa bat etor daiteke ikusten duzunarekin, gezurra!, barruan ispiluak daude, begia nahasten duten koadroak eta mota guztietako tranpa imajinaezinak, hala nola ate bati perspektiba hiltzea horman zintzilikatutako koadro batena bortxatzearekin batera". Bere lanen irudiak angeluar handi baten bitartez enfokatuko balira bezala hartuak daude eta estilo espresionista batetik eginak daude. Ikuslea artistaren bizitzaren eszenetan sartzen da: bere ingurua, estudioa, lanerako materiala, etab.
Gasteizko Arte Ederren Museoko bildumetan dago, Jano (Mexiko) bilduman, Prisa Taldekoan, Indra Bilduman, Kanpo Gaietarako Ministerioan. 2004ko uztailaren 22an, San Telmorekin batera, Beste aldean izeneko horma-irudia inauguratu zen. 9 metro baino gehiagoko altuera eta 3,5 metro baino gehiagoko zabalera duen horma-irudia da, Donostiako Alde Zaharrean dagoen Kontxako badiaren ikuspegia eskaintzen duena, abuztuaren 31ko eraikin zahar baten fatxadan. Bertan, Ramon Ruiz Cabestany eskultoreak eta Jose Mari Alkorta arkitektoak parte hartu zuten.
Maria Jose ARANZASTI GARCIA