Konposatzaileak

Castro Peña, Rafael

1935ean Villarcayon (Burgos) jaiotako konpositorea.

Bere familiaren lehen musika-ezagutzak jaso zituen ikasketak Bilboko Kontserbatorioan hasi aurretik. Ondoren, Fernando Remacharekin ikasi zuen Iruñean, eta handik Munichera joan zen, Hrekin lan egitera. Genzmer eta G. Bialas, eta Parisko Kontserbatoriora Arekin. Jolivet, O. Messiean eta Dutilleux. I. saria jaso zuen Bilboko Euskal Kantaren I. Jaialdian.

Konposizioa irakaskuntzarekin uztartzen du eta Bilboko Kontserbatorioko harmonia irakaslea da.

Konpositore gisa, hiru etapatan banatzen da bere bilakaera. Lehena 1960tik 1965era bitartean garatu zen. Fase esperimental bat da, hizkuntza propio baten bila dabilena. Nabarmentzekoa da Biolontxelo eta pianorako sonata, gero Biolontxelo eta orkestrarako kontzertu gisa berrikusia. Bigarren etapa (1965-1969) Munichen eta Parisen eman zituen urteei dagokie. Schöenberg, Bartok eta Alban Bergen lanak eta belaunaldi gazteenetako konpositore batzuenak, hala nola Boulez, Stockhausen eta Pendereckirenak, eragin erabakigarria izan du. Parisen, Jolivetekiko eta, bereziki, Messiaenekiko topaketak nabarmen markatzen du, ez bakarrik musika-hizkuntzari dagokionez, baita estetikari dagokionez ere. Hirugarren aldia 1969an hasi zen, Bilbora itzuli zenean. Printzipio esperimentalagoak alde batera utzita, haren interesak forma ez hain modernoetara eboluzionatzen du, hizkuntza tonalagora, Fallaren ondoren musika espainiarrera, itzultzeko gogo nabariari jarraituz. Era berean, bere konposizio-katalogoa berrikusteko etapa bat da, non Rafael Castro bere aurreko konposizio batzuen gainean itzultzen baita obra berriak sortzeko.

Rafael Castrok Donostiako Musika Hamabostaldiaren eta Euskadiko Orkestraren enkarguak jaso ditu, eta haien konposizioak jaialdietan jo dituzte: Bilboko XX. mendeko musika eta Musika Hamabostaldia, besteak beste, Bilboko Orkestra, Euskadiko Orkestra eta Gilina hiriko Txekiar Orkestra.