Pintoreak

López Sáenz, Maider

1975ean Donostian jaiotako artista gipuzkoarra.

Ikasketak Euskal Herriko Unibertsitateko Arte Ederretako Fakultatean egin zituen. 1996an lizentziatu zen, pintura espezialitatean, eta Arte Ederretako lizentziarekin batera Artearen Historia Gasteizen (EHU) egin zuen. 1999an Arkitekturako Doktoretza hasi zen Euskal Herriko Unibertsitatean. Bere prestakuntza Londreseko Chelsea College of Art and Design-en Pinturan Espezializazio Master bat egiten jarraitzen du.

1999-2000 bitartean, Donostiako Artelekuko tailerretan lekua utzi zioten.

Besteak beste, Jose Antonio Fermin Gorosabelen tailerrean (teknika grafikoak), Hernandez Pijuanek zuzendutako erakusketa-tailerrean (Villa Iris de Santander, 1995), Darío Urzayk zuzendutako tailerrean (Arteleku, Donostia, 1998), Botsuo Miurak zuzendutako III. pintura-tailerrean (Villa Piin, 1999) eta Joan Marcelin Fundazioan parte hartu zuen. Santanderren eta Rafael Canogarrek zuzendutako Pintura Tailerrean, Madrilgo Arte Ederren Zirkuluan.

Bere ibilbidean zehar hainbat sari eta beka lortu ditu: hala, 1996-1997 aldian Erasmus Beka bat izan zuen Londreseko Wimbledon School of Art-en; 1997an Beka bat jaso zuen Almeriako Arte Mojácar Ikastaroetan; eta 1998an Santanderreko Marcelino Botín Fundazioak Arte Plastikoen Beka bat eta Talín Gazte Beka bat eman zizkion. Hurrengo urtean Gipuzkoako Foru Aldundiak Sorkuntza Artistikorako beka eman zion. 2001ean Basauriko Juan de Otaolaza y Pérez de Saracho beka jaso zuen, 2002an "Generación 2002" Caja Madrideko beka eta INJUVE beka (Gazteriaren Institutua, Lan eta Gizarte Gaietarako Ministerioari atxikia, artista gazteen lana sustatzen duena eta Espainiako eszena artistikoan profesionalki sartzea errazten duena).

Hainbat lehiaketa eta sariketatan aktiboki parte hartzen du, eta aintzatespen ugari jasotzen ditu. Esate baterako, Gure Artea argitalpenean izan zen (1998, 2000 eta 2002), Pintura Saria jaso zuen Gallartako Pequeño Formato Lehiaketan (1998-1999) eta Bigarren Saria Gipuzkoako Artista Berrien XXXVIII. Lehiaketan (1999). 2000. urtean Pontevedrako Bienalerako hautatu zuten, eta 2002an Golkoko Saria jaso zuen Italiako La Spezia herrian.

1997an bere bakarkako lehen erakusketa egin zuen Gallartako Udal Erakusketa Aretoan. 2001ean Donostiako DV Galerian "65 x 90 cm." izenburuko erakusketan erakutsitakoak datoz ondoren. eta 2002an Caceresko Bores & Mallo galerian eta Basauriko Arizko Dorrea Udal Kultur Etxean.

Erakusketa kolektiboen artean, nabarmentzekoak dira 1995 eta 1996an Joan Hernández Pijuanek zuzendutako Pintura Tailerrak eta "Egungo arte-tailerrak", biak Villa Irisen eginak eta Santanderreko Marcelino Botín Fundazioak antolatuak. 1996an, Madrilgo Círculo Bellas Artes-eko erakusketa batean ere parte hartu zuen. 1997an Londreseko (Britainia Handia) Wimbledon Library Gallery-n, Richard Wentworth artistak zuzenduta, eta "Gipuzkoako Artista Berrien XXXVII. Lehiaketan", Donostiako Koldo Mitxelenan; 1998an "Bellas Sanz-Enea"n parte hartu zuen, "Gipuzkoako Artista Berrien XXXVII. Lehiaketan".

Bere lanak hainbat kolektibotan jarraitzen du presente, hala nola 1999an, Gasteizko Ruta galerian; "MA Final ", Londresko (Britainia Handia) Chelsea College of Art and Design galerian; eta "Gipuzkoako Artista Berrien XXXVIII. Lehiaketa", Donostiako Koldo Mitxelenan. 2000. urtean Santanderko Marcelino Botín Fundazioaren "1998-99 Ibilbideak" ekimenean, "Pontevedrako Bienalean" eta "Gure Artea" lehiaketan parte hartu zuen. Ekitaldi honetarako idatzitako testuan, Alicia Fernandezek honela deskribatzen du aurkeztutako lana:

"Maider Lópezek hausnarketa egiten du pinturaren mugei buruz eta euskarritik kanpo espazioa zabaltzeko aukerari buruz. Bere lanetan, pintura hormetan zehar hedatzen da kolore unitarioko planoetan, obren ertzetan agertzen da, koadroaren alde ezkutuan edo aurrez aurre dauden gainazalen arteko kolorearen islan. Sin título obran, pinturak horma faltsu baten atzeko aldea hartzen du, eta, ikusleari ezkutatuta, kolore islatua eskaintzen du atzeko hormaren gaineko pantaila monokromo handi baten gisa, eta Hormak ondoan dagoenaren oihartzuna egiten du; materia piktorikoa dagoela nabarmentzen da, eta, aldi berean, erakusketako ingurune arkitektonikoan esku hartzen da. Pinturaren lekua zalantzan jartzea eta inguratzen duen espazioarekin duen lotura bilatzea tradizio postminimalari adi dagoen obra baten proposamen nabarmenak dira".

2001ean egindako erakusketetan artista honek "Residencial'01" erakusketan parte hartu zuen. 9 ikasgela akademia batean (URL0-k babestutako ekitaldiak), Madrilgo Círculo de Bellas Artes-en egindako "Muestra de Arte Joven", "Puntos de Encuentro'01" Madrilgo Galería Cruz-en, "Caminos 1993-2000: un camino compartida fondo de beca de la Fundación Marcelino Botín" en Academia de España y Institute 17 Injuve 2001 Arte Erakusketa", Madrilgo Gazteriaren Institutuan egina, Diana Larrea, Valérie Prot, Menchina Ayuso, Susana G.-rekin. Romanos, Joan Morey, Moisés Mañas, Sergio Belinchón, Naia del Castillo, Pepo Salazar, Oier Etxeberria, Juan Lesta DSK (bitartekoen eta kontzeptuen nahasketa da, beharbada, hamabi hautatuek amankomunean duten ezaugarrietako bat), “Art Forum Berlin” lehiaketako parte da. Hirurogeiko eta laurogeiko hamarkadetako mugarrien errepasoa eskaintzeaz gain, edizio honetan 28 herrialdetako 170 galeria inguruk Berlinera eraman dituzte argazkigintzaren, instalazioaren, bideoaren, pinturaren edo eskulturaren adibide puntakoenak. Maider Lópezek D. Canogar, J.M. Euba, J. Fontcuberta, C. Iglesias, A. Mendieta, J. Muñoz, J. Navarro Baldeweg, J. Palomino, A. Udareondoa A.I. Roman, Roque, I. Royo, S. Solano, P. Chillida, D. Urzay, J. Uslé, E. Valldosera edo L. Vidal).

2002an "Gure Artea" lehiaketan parte hartu zuen izenbururik gabeko obra batekin, pintura, plexiglasak eta oihala nahasiz. Bere lanak Madrilgo Amadis Aretoan, Lleidako La Caixan, Canal Isabel II Madriden eta "ARCO 2002"n Gasteizko Ruta galeriarekin eta Donostiako DV galeriarekin egindako "Ocupaciones" erakusketan jarraitzen du. Bi urte geroago, berriro ere "ARCO" Arte Azokan parte hartu zuen. Donostiako DV Galeriak Maider Lopezen lana aurkeztu zuen, New Yorketik etorri berria, eta urtebete eman zuen Injuveren (Gazteriaren Institutua) beka batekin.

Bere lanak hainbat bilduma eta erakundetan daude ordezkatuta: Mojacarko Udala, Almeria; Talens Konpainia; Euskal Herriko Unibertsitatea (EHU); Kutxa. Gipuzkoako Aurrezki Kutxa; Marcelino Botín Fundazioa; Artium. Gasteizko Arte Garaikidearen Museoa eta INJUVE. Kultura Ministerioa.