Ingeniaria eta Aldundiko presidentea, Donostian 1841eko ekainaren 27an jaioa. 20 urterekin, Madrilgo Bide, Ubide eta Portuetako Ingeniarien Eskolan karrera amaitu ondoren, estatuaren zerbitzura sartu zen (1861). Metalezko zubien kalkuluei buruzko liburu bat idatzi zuen, frantsesera itzuli zena. Obra garrantzitsuak egin zituen, besteak beste: Malagan, Cadizetik Almeriarako errepidea eta Guadalhorce ibaiaren gaineko zubia; Bilbon, Herri Lanetako buruzagitzak Trianoko kaiak eta karga-habeak mugatu eta eraikitzeko enkargua eman zion, eta portuko kapitain izendatu zuen 1869an, 28 urte zituenean. 33 urterekin estatuaren zerbitzua utzi eta erakunde edo partikularrentzako lanak hasi zituen, hala nola, San Anton zubia eta Bilboko zabalgune proiektua, Trianoko trenbidea eta Orconerako meatze trena. 36 urterekin, Bilboko alkate aukeratu zuten, eta herriaren egoera hobetzen saiatu zen. San Frantziskoko zubia eta Zornotzatik Gernikara, Bilbotik Donostiara eta Bilbotik Santanderrera doazen trenbideak eraiki zituen, eta, gainera, Portugaleteko trenaren gerentea izan zen. Diputatu probintzial izendatu zuten, eta Bizkaiko Aldundiko presidente bihurtu zen 45 urterekin (1886), eta hurrengo biurtekoan berriro hautatu zuten. Garai horretan El arte industrial en España argitaratu zuen, eta geroago Relaciones comercial entre la Pensula y las Antillas. Bere idatziei esker, Zientzia Zehatz, Fisiko eta Naturaletako Akademiko izendatu zuten. Ekoizleen Ligako Merkataritza Ganberako presidentea eta Herri Lanetako zuzendari nagusia ere izan zen. 66 urterekin alderdi kontserbadoreak Gorteetarako senatari aukeratzen du. Bilbon hil zen 1912ko urriaren 25ean.Zornotzatik Guernica-Lumorako ferro-erreiaren
proiektuaren egilea: memoria, Bilbao, 1883, Tipografía de la Viuda de Delmás, 58 pp; Proyecto de ferrocarril de Zumarraga a Guetaria: memoria, Bilbao, 1888, Imprenta, Encuadernación y Litografía del Corazón de Delmás, 58 pp; Prericdia, 1888. X jaunari erantzunez. Exoristo, Bilbo, 1893, E.-ren alargunaren tipografia. Calle, 104 pp; The iron and steel industry of Spain, [Erresuma Batua], Iron and Steel Institute, 1896, 30 pp; Henrike II.ari eskaintzen dion albumaren deskribapena. Jaun hori: D. Antonio Cánovas del Castillo la Industria Siderúrgica Vizcaina, Bilbao, 1897, Miserikordia Etxearen inprimategia eta merkataritza, aldaketen hobekuntza eta greben legeari buruzko tratatuei buruzko txostenena, Bizkaiko Ekoizleen Ligak argitaratua, Bilbo, 1903, (Erruki Etxea), 157 or.
Artxiboa AUÑAMENDI
proiektuaren egilea: memoria, Bilbao, 1883, Tipografía de la Viuda de Delmás, 58 pp; Proyecto de ferrocarril de Zumarraga a Guetaria: memoria, Bilbao, 1888, Imprenta, Encuadernación y Litografía del Corazón de Delmás, 58 pp; Prericdia, 1888. X jaunari erantzunez. Exoristo, Bilbo, 1893, E.-ren alargunaren tipografia. Calle, 104 pp; The iron and steel industry of Spain, [Erresuma Batua], Iron and Steel Institute, 1896, 30 pp; Henrike II.ari eskaintzen dion albumaren deskribapena. Jaun hori: D. Antonio Cánovas del Castillo la Industria Siderúrgica Vizcaina, Bilbao, 1897, Miserikordia Etxearen inprimategia eta merkataritza, aldaketen hobekuntza eta greben legeari buruzko tratatuei buruzko txostenena, Bizkaiko Ekoizleen Ligak argitaratua, Bilbo, 1903, (Erruki Etxea), 157 or.
Artxiboa AUÑAMENDI