1948ko martxoaren 10ean Eibarren (Gipuzkoa) jaiotako euskal argazki zuzendaria. Kazetaritza ikasi zuen eta Zinematografia Eskola Ofizialean (E.O.C.) graduatu zen. Madrilgo Argazkilaritza Zuzendaritza espezialitatean, 1972an. Hasteko, E.O.C.-ko kide batzuen hainbat film laburren argazkia sinatzen da. gero Espainiako zineman nabarmendu direnak. Alberto Iglesiasekin batera "Lankor" kooperatiba sortu zuen 1977an, euskal zinema bultzatzeko asmoz, nahiz eta Fernandoren Euskal Herri-Musika Larruquert.Desde bakarrik ekoiztera iritsi ziren,
1977ko hamarkadaren erdialdera arte, eduki kulturaleko Ikuska film laburren seriea bezalako euskal ekoizpen askotan parte hartzen du. 1983an "Aiete Films" ekoiztetxearen sortzailea izan zen. Imanol Uribe, Montxo Armendáriz, Pilar Miró, Víctor Erice, Julio Medem, Juanma Bajo Ulloa, Alejandro Amenábar eta Pedro Almodóvar zuzendariekin lan egin du, besteak beste. Irudiak sortzeko bere modu pertsonala eta argiaren tratamendua La fuga de Segovia.FilmografíaRumores de furia,
Antón Merikaetxebarria (1973,
1983an Oldarren Zurrumurruak bezala berrargitaratua), film labur dokumentala, Hay que matar a B., José Luis Borau (1973, kamera-laguntzailea); Lola, Paz y yo, Miguel Angel Díez (1974), film laburra; En un París imaginario, Fernando Colomo (1975), film laburra; Una pareja como las otras, Miguel Angel Díez (1976), film laburra; Pomutas Imperiales, Fernando Colomo (1976) film laburra; Miguel Mesentxu film laburra: Film laburra Film laburra, ikuska dokumentala, Jose Angel Rebolledo (1978, film laburra); Koldo Agirre, film laburra, ikuska dokumentala (1979, film laburra); Jose Luis Egea, film laburra (1979) Cadieux eta F. Cadieux (1984), dokumentala; Kubo batentzako maskarak (Mascaraces para un cubo), Gerardo Armesto (1984), film labur esperimentala; El jardín secreto, Carlos Suárez (1984), El pico II, Eloy de la Iglesia (1984), José Ángel Rebolledo (1985) Javier Golfo de Vizcaya, 1985 Rojas (1990), film ertaina; Iradokizunak, Eusebio Pastrana (1991), film laburra; Beltenebros, Pilar Miró (1991); El sol del membrillo, Víctor Erice (1991) dokumentala; Marathón, Carlos Saura (1993); La madre muerta, Juanma Bajo Ulloa (1993); ¡Dispara!, Carlos Saura (1993); Una chica entre un millon, Alvaro Sáenz de Heredia (1993); Aquel ritmillo, Javier Fesser (1994), film laburra; O fio do horizonte (La línea del horizonte), Fernando Lopes (1994); Días contados, Imanol Uribe (1994); Antártida, Manuel Huerga (1995) Beltza, Javier Fesser (1997); Haika mutil (Mikel Laboa), Imanol Uribe (1997), film ertain dokumentala; La fuente amarilla, Miguel Santesmanes (1998); La niña de mis ojos, Fernando Trueba (1998); Lorca, Iñaki Elizalde (1998), film laburra; Alejandro Pedro Truebar (2001)
Bibliografiaa.Larrañaga,
Koldo; Calvo, Enrique: Lo vasco en el cine (Las personas), Donostia, Euskadiko Filmategia, 1999. Unsain, Jose Maria: El cine y los vascos, Donostia, Eusko Ikaskuntza, Euskadiko Filmategia, 1985. Angulo, Jesus ; F. Heredero, Carlos ; Rebordinos, José Luis: Iluntasunaren atarian. Javier Aguirresarobe, Donostia, Euskadiko Filmategia, Gasteiz, Caja Vital Kutxa, 1995. Llinás, Francisco: Espainiako zinemako argazki-zuzendariak, Madril, Espainiako Filmoteka, ICCA, Kultura Ministerioa 1989.Carmen IZAGA
SAGARDÍA
2004ko urtarrilean bere bosgarren Goya saria lortu zuen David Truebak zuzendutako Soldados de Salamina filmean egindako lanagatik.Urte
berean Zinematografiako Sari Nazionala jaso zuen.Argazkigintza onenaren 2005eko Goya saria
jaso zuen Alejandro Amenabarren Mar adentro lanagatik. Donostiako Nazioarteko Zinemaldiaren 53. edizioko Sail Ofiziala inauguratu zuen Montxo Armendarizen Obaba filmaren argazkiaren egilea da (2005).
Artxiboa AUÑAMENDI
1977ko hamarkadaren erdialdera arte, eduki kulturaleko Ikuska film laburren seriea bezalako euskal ekoizpen askotan parte hartzen du. 1983an "Aiete Films" ekoiztetxearen sortzailea izan zen. Imanol Uribe, Montxo Armendáriz, Pilar Miró, Víctor Erice, Julio Medem, Juanma Bajo Ulloa, Alejandro Amenábar eta Pedro Almodóvar zuzendariekin lan egin du, besteak beste. Irudiak sortzeko bere modu pertsonala eta argiaren tratamendua La fuga de Segovia.FilmografíaRumores de furia,
Antón Merikaetxebarria (1973,
1983an Oldarren Zurrumurruak bezala berrargitaratua), film labur dokumentala, Hay que matar a B., José Luis Borau (1973, kamera-laguntzailea); Lola, Paz y yo, Miguel Angel Díez (1974), film laburra; En un París imaginario, Fernando Colomo (1975), film laburra; Una pareja como las otras, Miguel Angel Díez (1976), film laburra; Pomutas Imperiales, Fernando Colomo (1976) film laburra; Miguel Mesentxu film laburra: Film laburra Film laburra, ikuska dokumentala, Jose Angel Rebolledo (1978, film laburra); Koldo Agirre, film laburra, ikuska dokumentala (1979, film laburra); Jose Luis Egea, film laburra (1979) Cadieux eta F. Cadieux (1984), dokumentala; Kubo batentzako maskarak (Mascaraces para un cubo), Gerardo Armesto (1984), film labur esperimentala; El jardín secreto, Carlos Suárez (1984), El pico II, Eloy de la Iglesia (1984), José Ángel Rebolledo (1985) Javier Golfo de Vizcaya, 1985 Rojas (1990), film ertaina; Iradokizunak, Eusebio Pastrana (1991), film laburra; Beltenebros, Pilar Miró (1991); El sol del membrillo, Víctor Erice (1991) dokumentala; Marathón, Carlos Saura (1993); La madre muerta, Juanma Bajo Ulloa (1993); ¡Dispara!, Carlos Saura (1993); Una chica entre un millon, Alvaro Sáenz de Heredia (1993); Aquel ritmillo, Javier Fesser (1994), film laburra; O fio do horizonte (La línea del horizonte), Fernando Lopes (1994); Días contados, Imanol Uribe (1994); Antártida, Manuel Huerga (1995) Beltza, Javier Fesser (1997); Haika mutil (Mikel Laboa), Imanol Uribe (1997), film ertain dokumentala; La fuente amarilla, Miguel Santesmanes (1998); La niña de mis ojos, Fernando Trueba (1998); Lorca, Iñaki Elizalde (1998), film laburra; Alejandro Pedro Truebar (2001)
- Argazkilarien Elkartearen Argazkilaritza Onenaren Saria Donostiako Nazioarteko Zinemaldian (1985), Bizkaiko Golkoagatik.
- Argazkigintza Onenaren Aisialdi Gida Saria (1986), 27 ordu.
- New Yorkeko Zinemaldiaren Saria (1990) Andar Bengala film ertainari, Kalitate Fotografikoagatik.
- Argazkigintza Onenaren Goya Saria (1991), Beltenebros lanagatik.
- Bastiako Zinemaldiko Epaimahaiaren Sari Berezia (1994), Argazkigintza Onenari, Zenbatutako Egunengatik.
- Argazkigintza Onenaren Goya Saria (1996), Antartidagatik.
- Donostiako Nazioarteko Zinemaldian Argazki Onenaren Saria (1996), Bwana lanagatik.
- Argazki Onenaren Goya Saria (1997), El perro del hortelano filmagatik.
- Sitgeseko Zinemaldiko Argazki Saria (1997): 99.9.
- Ricardo Franco Saria Malagako Zinemaldian (2001).
- Argazki Onenaren Goya Saria (2002), Los otros filmagatik.
Bibliografiaa.Larrañaga,
Koldo; Calvo, Enrique: Lo vasco en el cine (Las personas), Donostia, Euskadiko Filmategia, 1999. Unsain, Jose Maria: El cine y los vascos, Donostia, Eusko Ikaskuntza, Euskadiko Filmategia, 1985. Angulo, Jesus ; F. Heredero, Carlos ; Rebordinos, José Luis: Iluntasunaren atarian. Javier Aguirresarobe, Donostia, Euskadiko Filmategia, Gasteiz, Caja Vital Kutxa, 1995. Llinás, Francisco: Espainiako zinemako argazki-zuzendariak, Madril, Espainiako Filmoteka, ICCA, Kultura Ministerioa 1989.Carmen IZAGA
SAGARDÍA
2004ko urtarrilean bere bosgarren Goya saria lortu zuen David Truebak zuzendutako Soldados de Salamina filmean egindako lanagatik.Urte
berean Zinematografiako Sari Nazionala jaso zuen.Argazkigintza onenaren 2005eko Goya saria
jaso zuen Alejandro Amenabarren Mar adentro lanagatik. Donostiako Nazioarteko Zinemaldiaren 53. edizioko Sail Ofiziala inauguratu zuen Montxo Armendarizen Obaba filmaren argazkiaren egilea da (2005).
Artxiboa AUÑAMENDI