Margolaria. Tolosan 1927ko maiatzaren 2an jaioa, Donostian hil zen 2011ko martxoaren 24an.
Lehenengo ikasketak Guardamino Marrak-ekin egin zituen, eta gero Ascensio Martiarenarekin. Gipuzkoako artista berrien lehen saria, Gipuzkoako Kultur Zirkuluaren eta Ateneoaren Berrogeita hamargarren Erakusketan saritua izan zenean hasi zen ezagutzera ematen. Hala ere, esan daiteke bere ibilbideko lehen bultzada serioa lortu zuela 1951n Madrilen ospatutako Hispanoamerikako Arte Biurtekoan aurkeztutako Joven coyendo margolanarekin.
24 urterekin aurkeztutako lan fin hau baino ezer ez dago bere egungo estilotik urrunagorik; artista honen ondorengo lanak urteekin konplexutasunean eta geometrian irabazi dute, bereziki Alvarezek oreka handia eta kolorearen zentzu fina ematen dien muraletan. Horien artean aipa daitezke 1965ean Donostiako Antiguako parrokiarako egindakoak, Leitzakoak (Nafarroa), Bordeleko Erakustazokakoak, Bizkaiko Bankukoak, Tolosakoak (Gipuzkoa), eta Pasaiako Portuko Batzordeak (Gipuzkoa) portuaren sarreran euste-horma bat apaintzeko enkargatu zion horma-irudi handia.
Erakusketak egiteko joera handirik ez duenez, Donostian, Aranaz-Darras aretoan eta Barandiaran galerietan baino ez du erakutsi erakusketa; azken horietan (1967), Parisko gaiei buruzko olio-pinturak eta arrakasta handia lortu zuten marrazkiak aurkeztu zituen. Hainbat lehiaketatan parte hartu du, eta honako sari hauek lortu ditu: 1952ko Gabonetako Lehiaketako Sari Nagusia (Donostia), 1954ko Gabonetako Lehiaketako Dario de Regoyos Saria, Alacanteko Erakusketa Nazionaleko Zilarrezko Domina, Gipuzkoako Pinturako Lehen Saria, Gabonetako Lehiaketako Lehen Saria eta Urrezko Domina Pauen (1960). Hauek izan ziren Pauen saritutako lanak: Emakume errotatxoduna (berarentzat bere emaztea jarri zuen), Autorretratua (aurrekoaren bikotekidea), eta Arrantzales (azken hori oso goraipatua izan zen Itsas Azokan).
Beharbada, horren alderdi ezezagunenetako bat marrazkilari apartekoa da, lerro seguru eta indartsukoa.
Iñaki Moreno Ruiz de Eguinok hau dio 1980ko apirilaren 26ko El Diario Vasco egunkarian:
"Miguel Ángel Álvarezek bere arte-ondarean gama zabala du bere eboluzio-prozesuan, eta, lehen garaitik, izaera espresionistekin lotzen du -aurrez pentsatutako intentzionalitatearekin deformatutako irudiak, paleta leun eta harmonizatua gama osagarrietan, geometrizazio eskematikoa marrazkian eta trazu kementikoa nolabaiteko egokitasun kubistaduna agertzen den gaietan - gaur egungo estiloraino, figurazioaren interpretazio berrituarekin bat eginez. Ez da euskal pintura tradizionalerako itzulera, figurazio berrituaren kontzeptu espontaneo eta zentzuzkoa baizik. Izan ere, marrazketa eta pintura menperatzen dituen Miguel Ángel Álvarez bezalako margolari batentzat, estilismoa ez da planteatzen konpondu beharreko arazo gisa, baizik eta askatasun osoz aukeratu beharreko bide gisa, eta eboluzio-prozesu horretan, bere uneen arabera, inolako konplexurik gabeko ibilbide ezberdinak aukeratu ditu, nahi izan duenean, bere pintore-berezkotasunari bide eman diolako, alderdi batera edo bestera bakarrik menderatzen dutenak; eta beti azentu horrekin.
Ezagutzen du Miguel Angel Alvarezek bere ofizioa, eta jakitun da duen garrantziaz. Kolorea eta marrazkia ere menperatzen ditu, bere figurazioa xarma batez inguratuz; hasiera batean bere koadroen tematikatik bertatik sortzen dela dirudien arren, ondo mantentzen du, pertsonei edo gauzei erreferentziarik egin gabe, Pasaiako portuko paisaietan bezala, non artistak benetako kromatismo lorpenak lortzen dituen. Begi-niniaren narrastitasunetik ugaritasun kromatikoaren pintzelak hartzen du indarra, margolari honek aipatzen digunez".
- ARCEDIANO SALAZAR, Santiago; MORENO RUIZ DE EGUINO, Ignacio. Euskal margolariak. Pintores Vascos, 5, BBV-Kutxa-Vital Kutxa, Donostia, 1996.
- FORNELLS, Montserrat [et al. ]. Miguel Ángel Álvarez, San Telmo Museoa, Donostia, 1995.
- Kortadi, Edorta. "Miguel Ángel Álvarez-en atzera begirakoa, Deian Igandea, 1995eko apirilaren 16a.
- (0 URLa). "Miguel Ángel Álvarez", in Pintores y Escultores Vascos de Ayer, Hoy y Mañana XVI, Fasc. 154, Bilbo, 1977.