Pintoreak

Estornés Zubizarreta, Amaia

1954ko martxoaren 21ean Santiagon (Txile) jaiotako margolaria.

Lau urte bakarrik kontatzen dituenean, bere familia Euskadira itzultzen da. 1975 eta 1980 artean, Bilboko Arte Ederren Fakultatean ikasi zuen. 1971n "Pintoras de Guipúzcoa" lehiaketara aurkeztu zen, eta lehenengo aldi honetan Gazteen Saria jaso zuen, hurrengo deialdian accesita eta 1974an eta 1980an hirugarren eta lehen saria, hurrenez hurren. 1981ean, Gure Artea lehiaketarako hautatu zuten.

1971tik erakusketa kolektiboetan dago Azpeitian, Donostian, Zumarragan edo Arrasaten; Bizkaiko Pintura Bienalean Bilboko Udal Aurrezki Kutxan (1979), Artederren (1982); Donostiako Bienalean San Telmo Museoan (1985), Chisenhalle Galleryn Londresen (1986), Pintore artisten II Jardunaldietan (1996) Egun horretatik aurrera, hainbat erakusketa kolektibo egin zituen Alba galerian, eta nazioarteko hainbat azokatan ordezkatu zuen.

1981ean "Giltz" taldea sortu zuen Aingeru Pagai bere kide eta artistarekin batera. Ordutik aurrera, hainbat erakusketa egingo dituzte kolektibo gisa, besteak beste: Sutilismoa Algortako Getxoko Kultur Aretoan (1981), Oleoak, Esmalteak eta Teknika Mistoak Barakaldoko Udaleko Erakusketa Aretoan (1984), Gilabertz Biarritzeko Antiques Aretoan (1986), Torrebillela Kultur Etxea Mungian (1993).

1978az geroztik, Estornések eta Pagaik irakaskuntzarekin konbinatzen dute beren lan artistikoa, eta pintura-eskolak ematen dituzte Areetako estudioan. Leku horretan sortu zen 1979an "Bidegiltz" proiektua, azterketa-proposamen irekia, non biek beren obraren zati bat erakusten baitiote publikoari. 1978an bere lehen bakarkako erakusketa aurkeztu zuen: Marrazkiak Deustuko Euskadiko Kutxan (1981). Beste batzuk ere egin zituen, hala nola Oleos, Acrílicos eta Dibujo en la Caja de Ahorros Provinciala de Guipúzcoa en Donostia (1985), Institut Francais de Bilbao edo Galería Vanguardia de Las Arenas (1985), Donostiako Altxerri Galeria (1986) edo Bilboko Ortua Jatetxean (1993, 1996, 1997).

Bere lanak, besteak beste, Getxoko Udala, Barakaldoko Udala, Bilboko Institutu Frantsesa, Bilboko Aireportua, Donostiako Altxerri Galeria, Akitaniako Aye Sud Fundazioa, Bartzelonako Metropoli Galeria edo Eusko Jaurlaritzako Kultura Sailaren bildumetan daude.

Amaia Estornes-ek, hasieran, "espazialista" gisa definitzen duen obra abstraktu bat egin zuen. Ondoren, kontzeptu paisajistago, "begetal" baterako trantsizio-etapa bat dago, eta bertan hondamenezko fenomeno naturalak aztertzen ditu, hala nola urakanak, lurrikarak edo ur-bolak. Une honetan, egileak honela egiten du gogoeta bere lanari buruz:

"Nire koadroek barne kosmosera hurbiltzeko mundu hori irudikatzen dute, ikuspuntu subjektibo batetik aztertua. Ideiak gaueko zeinu eta atmosferatan sakabanatzen dira, eta bizikidetza sortzen da, egonaldiak kateatu eta harrapatzen dituzten mugimenduak markatuz, atsedenean. Lan bakoitzak irudimenezko mundu bat birsortzen du, eta arretaz behatuz gero, mundu hori erreal bihur daiteke. Irudi inbuidoetan itzulitako gogo-aldarteak dira, zuhurtziaz edo berehalako adierazkortasunez komunikatutako latitudeetako norabide-norabideetan erabiliak, zerbait errealean edo atmosferikoan integratzen edo desintegratzen diren gainazalen zirkulu hutsetan txertatuak, bilaketa-bideetan edo ikerketa-topaguneetan ezabatzen diren horizonteetan galduak".

Bere garairik helduenean pintura figuratiboagoa lantzen du, non marrazkia, collagea eta mugikorrak funtsezko elementuak diren.


Art Aretoa

Bere lanaren lagin bat Euskonews aldizkariaren 616. zenbakiko Art Aretoa sailean ikus daiteke.




<hr