Ingeniaria eta enpresaria. Bilbon 1855ean jaioa, Areetan (Getxo) hil zen 1923ko maiatzaren 19an.
Parisen bigarren hezkuntza jaso zuen eta Madrilen (1876) Bide, Ubide eta Portuetako Ingeniari titulua lortu zuen, trenbideak proiektatu, eraiki eta ustiatzeko teknikan espezializatuz. Kadaguako trenbidea proiektatu zuen, Zorrotza eta Balmaseda artean, 1890ean inauguratua. 1893tik aurrera, Zallatik Solareserako linea egin zuen, Arangurenen Cadaguakoarekin lotzeko, eta Orejan Santanderrekoarekin Solaresera joateko. 1894an, Santander-Orubeak, Zalla-Orubeak eta Kadagua lineak Santanderretik Bilborako Trenbideen Konpainia izenarekin bat egin zuten, eta Gorbeña izan zen horren gerentea eta zuzendari teknikoa. Handik gutxira, lehen aipatutako linea Ferrocarriles Vascongados linearekin lotu zuen eta 1899an Bilbotik Plentziarako linea sustatu zuen. Vasco-Asturiano Trenbidearen (Uja-Pravia eta Oviedo-Trubia) eraikuntza ere proiektatu eta zuzendu zuen.
1907an, Pedro Chalbaud buru zuen eta Gorbeñak parte hartzen zuen Sociedad Estudios y Obras de Ingeniería sozietateak, Leonardo Torres Quevedorekin, aurrekoaren promozioko kidearekin, funikular bat eraikitzea hitzartu zuen Donostiako Ulia Mendian, 1910ean inauguratua eta 1914an Goya Goya Goya eta Goya Goya Goya Goya Euskal Kontserbatoreek, besteak beste. Transbordadorea 1916an inaguratu zen, Kanadako konpainia bati alokatu zitzaion 1920an eta 1961ean saldu zen.
Halaber, Valentín Gorbeña Bilboko Portuaren zuzendaria izan zen (1909-1915). Garai hartan, hobetu egin ziren ubide nabigagarria eta argiteria, eta Bilbotik Areetarako errepidea egin zen. 1915etik Herri Lan Kontseiluko kide izan zen eta, geroago, Garraio Erregearen Ordezkari. Saltos del Duero, Papelera española eta abarren kontseilaria ere izan zen. eta Sociedad Bilbainako presidentea.