Pintoreak

Álvarez García, Estibalitz

1973an Donostian jaiotako artista polifazetiko gipuzkoarra.

1994tik serigrafia, argazkigintza eta infografia tailer ezberdinak egin ditu, ondoren, 1996an, Arte Ederretako lizentziatura lortu zuen pintura espezialitatean eta grabatuko diplomatura bat egin zuen EHUko Arte Ederretako fakultate berean (Euskal Herriko Unibertsitatea). Diziplina honetan duen hobekuntza Debako (Gipuzkoa) Eskulangintza Irakaskuntzen Zentroko Baroja Collet aditu handiarengandik datorkio, baita Artelekuko (Donostia) zentroan 1999an Don Herbertengandik jasotzen dituen estanpazio profesionaleko sistemetatik ere. Leku horretan bertan, bideo digitala editatzeko tailer bat egin zuen, eta 2001ean Palmako Pilar i Joan Miró Fundazioaren beka jaso zuen.

Artista hau 1999an Txokolarteren sorkuntzaren sortzaile eta bultzatzailea izan zen, Altzan (Donostia) kokatutako grabatuari eskainitako sorkuntza espazio berri bat, lan grafikoa bultzatzea eta teknika honetan interesa duten artisten topagune izatea helburu duena. Kolektibo horren berritasuna da esperimentatu egiten dutela estanpazioa auzoetatik, herri txikietatik eta Euskal Herriko, Estatuko eta nazioarteko hiri eta hirietatik, lurzorua oinarri gisa erabiliz. Horretarako, paper-zati handiak jartzen dituzte, eta, torkulu moduko zapalgailu baten bidez, hiri-sarea osatzen duten ehundurak bistaratzen uzten dituzte.

1999ko azken egun horretatik aurrera, artistak hainbat kalkografia eta xilografia tailer eman ditu Euskal Herriko hainbat herritan: Deba, Ondarroa, Donostia, Gijon eta Senegal eta Bosnia-Herzegovina bezalako atzerriko herrialdeetan.

1997ko urrian, Zumarraga eta Urretxuko (Gipuzkoa) IX. Pintura Lehiaketako bigarren saria jaso zuen. 1999an eta 2001ean, Gipuzkoako Artista Berrien XXXVIII. eta XXXIX. Sariketarako hautatu zuten, eta 2003an Gipuzkoako Foru Aldundiaren Sorkuntza Artistikoko Beka jaso zuen Grabatudantza proiektuarekin.

Hogeita hamar erakusketa kolektibo baino gehiagotan parte hartzeaz gain, banakako erakusketa garrantzitsuak egin ditu, batez ere 1994tik aurrera. 1997an grabatu eta serigrafia erakusketa bat egin zuen Ondarroako Udal Erakusketa Aretoan (Bizkaia), eta beste bi Eibarko Herriko Tabernan (Gipuzkoa) eta Debako Aitor Tabernan (Gipuzkoa), biak grabatuenak. 1998an Pintura txurrustada aurkeztu zuen Donostiako Casares Kultur Etxean, grabatu eta pintura erakusketa bat Eibarko Topaleku Galerian (Gipuzkoa) eta grabatuen beste bat Donostiako Beti Boga taberna-galerian. 2000. urteko emakumearen eguna dela eta, emakumeen aurkako tratu txarren aurkako kartel ekintza baten diseinua eta ekoizpena egin zuen Plazandreok alderdi politikoarekin, Donostiako Ostadar, Emakume eta Kasiopea emakume taldeekin eta Artelekurekin. Aurten bertan, Donostiako El Muro Taberna-Galerian obra grafikoaren erakusketa bat egin du. 2001ean pintura eta grafika erakusketa bat aurkeztu zuen Mostoleseko Sotoan (Madril) eta Senegali buruzko margolanak Errenteriako (Gipuzkoa) Xenpelar Kultur Etxean. 2002an Pintura egin zuen Egian Beti Boga Taberna-Galerian eta Bukowski Tabernan eta Estibalitzen Koltxonerian margolanak, guztiak Donostian. 2004an, argazki eta pintura erakusketa bat egin zuen Zaragozako La Virosta galerian, beste bat hiri horretako Café Gijón galerian, eta dantza eta grabatua uztartzen dituen Grabatudantza ikuskizun bat aurkeztu zuen Gijónen garatutako Les otrcares del planeta VI. topaketetan.

Margolari gisa, artista honek emakumearen arazo larriak nabarmentzen ditu, hala nola tratu txarrak edo emakumeen borroka egungo gizartean. Horretarako, ez ditu materialak, kolore leherkorrak eta publizitate-taktiken erabilera zuzena eta ikusleari errazago iristen zaiona behar ditu.

Gipuzkoako Foru Aldundian, Artelekun, Zumarragako eta Urretxuko udaletxeetan, Miró Fundazioan, Kalkografia Nazionalean, Debako Eskulangintza Ikastetxean eta Emakumearen Institutuan daude haren lanak.

2005eko maiatzean Luisillo Zavala poetaren Reboza liburua aurkeztu zuen, eskuz ilustratu eta grabatuaren teknika guztiak biltzen dituena: punta lehorra, serigrafia, xilografia, urtinta...