Pintoreak

Lopez de Uralde y Villodas, Obdulio

Jose Luis Saenz de Ugarte tokiko jakitunari zor diogu gizon hark egindako ekintza nagusi edo nabarmenenen bilketa. Hortaz, 1926an Euskal Ikasketen IV. Kongresuko kartela egin zuen, "Orientación y enseñanzas profesionales" izenburuarekin (Gasteizen egin zen uztaileko azken astean), 1928ko azaroan Musika Sakroaren IV. Kongresu Nazionaleko kartelak egin zituen eta, ondoren, bi musika-partituren azala egin zuen: Jose Uruñuela maisuaren El clavecín de Bendaña eta Eseverriren Zortziko a la Virgen de Estíbaliz lanena.

La Libertad -hogeiko eta hogeita hamarreko hamarkadaren lehen erdian- eta Pensamiento Alavés -berrogeiko hamarkadaz geroztik- egunkari gasteiztarrek askotan jaso dituzte Uralderen marrazkiak, batik bat, hiriko zaindari Andre Maria Zuriaren jaia dela eta. Gasteizko Udalak argitaratutako jaietako programa ofizialeko azala sei alditan ilustratzeko ohorea izan zuen (1934, 1941, 1942, 1943, 1948 eta 1949) eta bertakoek asko estimatu zituzten.

Zeledon pertsonaia gasteiztar mitikoaren ikonografiaz gain, berari zor zaizkio herriko jaietan kaleak eta plazak apaintzen dituzten hainbat erraldoiren diseinuak ere. Liburuen ilustratzaile gisa, literatura eta irudia batuz, Arabako hiriburuko hainbat inprimategi, argitaletxe eta erakundetako konpromisoak bete zituen. Gai horretan egindako lanen artean aipatu behar dugu 1926an egindako El libro de la Ciudad o Historia de Vitoria lanaren lehen liburukiaren azala, Eulogio Serdan katedratiko, historialari eta orduko hartan hiriko alkatea zenarena. 1949. urtean, Gregorio de Altube notario, kazetari eta hizlariaren Vitoria... o así. Ayeres y lejanías ilustratu zuen eta 1950. urtean Ignacio Sagarnak eta Antonio Mañuecok Udal Aurrezki Kutxaren ehungarren urteurrena ospatzeko idatzitako Vitoria en 1850 laneko irudi erromantikoak ilustratu zituen.