Aktoreak

Blanco Garcia, Tomas

Antzerkia, zinea eta telebistako aktorea. Bilbon jaioa 1910eko azaroaren 10ean. Madrilen hil zen 1990ean.

18 urterekin Atzerriko Legioan erroldatu zen eta ondorioz Marokon hiru urtez bizi izan zen. Bere aktore ibilbidea antzerkian hasten da eta horrek Carmen Echebarriaren Konpainiarekin espainiar lurralde guztietatik zehar ibiltzeko aukera ematen dio.

Madrilen izan zen bere aurkezpena, Manuel Collado eta Josefina Diezen Konpainiarekin egina. Arrakasta horrek Maria Fernanda Ladrón de Guevara, Társila Criado eta Lola Membrivesekin beste handiago batzuetarako bideak zabaltzen dizkio, Ameriketatik "tournée" bi eginaz. Bitartean, 1942an Jose Buchs-ek egindako Un caballero famoso filmean paper bat lortzen du. Baina bere zinearekiko harremanak 1947ra arte oso aldizkakoak dira, urte horretan Saenz de Herediaren agindupean Mariona Rebullen zereginen banaketan agertzen den unera arte.

Hortik aurrera bere ibilbidea harrigarri bihurtzen da espainiar zineko ospetsuenen agindupean etengabeko sariak eta arrakasta asko lortuz batera genero guztiak jorratuz zinean inoiz izan den espainiar zinemako karakteristikorik hoberenetariko bat izatera iritsi arte. Nahiz eta zuzendariak pertsonaia gaiztoen zereginak, batez ere, eman dizkioten arren, bere aukerak ugariak dira, eskura dituen baliabide agortezin guztiekin, pertsona mota guztiak, bere konplexutasun guztian, pantailan emateko gai baita. Apartado de Correos 1001 (1950), La Laguna Negra (1952), Faustina (1957), La Violetera (1957), El Señor de la Salle (1964), El último Día de la Guerra (1969) edo La Residencian (1970) izandako bere interpretazioak horrela nabarmen adierazten dute. TVEren hastapenetik bertan lankide da eta horrek bere entzutea biribildu besterik ez du egin.

LL
CIS

  • Nada, Edgar Neville (1947)
  • Mañana como hoy, Mariano Pombo (1947)
  • Cuatro mujeres, Antonio del Amo (1947)
  • La Lola se va a los puertos, Juan de Orduña (1947)
  • El verdugo, Enrique Gómez (1947)
  • El huésped de las tinieblas, Antonio del Amo (1948)
  • Las aguas bajan negras, José Luis Sáenz de Heredia (1048)
  • El pasado amenaza, Antonio Román (1949)
  • Pequeñeces, Juan de Orduña (1949); Alas de juventud, Antonio del Amo (1949)
  • ¡El Santuario no se rinde!, Arturo Ruiz Castillo (1949), (Lan honegatik Idazleen Elkartearen Interpreterik Hoberenari Saria eta "Fotogramas" zine aldizkariko San Juan Bosco Sari Berezia jaso zituen.)
  • Una mujer cualquiera, Rafael Gil (1949)
  • Tempestad en el alma, Juan de Orduña (1949)
  • La revoltosa, José Díaz Morales (1950)
  • Agustina de Aragón, Juan de Orduña (1950)
  • La fuente enterrada, Antonio Román (1950)
  • El señorito Octavio, Jerónimo Mihura (1950)
  • La llamada de África, César Fernández Ardavín (1951)
  • Quema el suelo, Luis Marquina (1951)
  • Pasaporte para un ángel (Órdenes secretas), Javier Setó (1953)
  • Órdenes secretas, Javier Setó (1953)
  • La patrulla, Pedro Lazaga (1954)
  • La cigüeña dijo sí, Enrique Carreras (1955)
  • Sangre y acero, Lucas Demare (1956)
  • Águilas de paz, Ramón Torrado (1957)
  • El hombre que perdió el tren, León Klimovsky (1957)
  • Héroes de aire, Ramón Torrado (1957)
  • Los hermanos corsos, Leo Fleider (1958)
  • Rapsodia de sangre, Antonio Isasi (1958)
  • ¿Dónde vas Alfonso XII?, Luis César Amadori (1958)
  • Las legiones de Cleopatra, Vittorio Cottafavi (1959)
  • La fiel infantería, Pedro Lazaga (1959)
  • ¿Dónde vas triste de ti?, Alfonso Balcázar (1959)
  • El pequeño coronel, Antonio del Amo (1959)
  • S.O.S. abuelita, León Klimovsky (1959)
  • El amor que yo te di, Tulio Demicheli (1959)
  • Juanito, Fernando Palacios (1959)
  • Pescando millones, Manuel Mur Oti (1959)
  • Un paso al frente, Ramón Torrado (1960)
  • La paz empieza nunca, León Klimovsky (1960)
  • Madame Sans-Gène, Christian Jacque (1961)
  • Mi noche de bodas, Tulio Demicheli (1961)
  • Ursus, Carlo Campogalliani (1961)
  • La pesadilla de los once, Pedro Lazaga (1961)
  • Cupido contrabandista, Esteban Madruga (1961)
  • Los mercenarios, Pedro Costa (1961)
  • Cariño mío, Rafael Gil (1961)
  • Rogelia, Rafael Gil (1962)
  • Los culpables, José María Forn (1962)
  • Bienvenido, Padre Murray, Ramón Torrado (1962)
  • Occidente y sabotaje, Ana Mariscal (1962)
  • Das Geheimnies der schwartzen Witwe (La araña negra), Franz Josef Gottheb (1962)
  • Fuera de la ley, León Klimovsky (1963)
  • La revoltosa, José Díaz Morales (1963)
  • El valle de las espadas, Javier Setó (1963)
  • Gli Eroi del West (Los héroes del Oeste), Steno (1963)
  • Pacto de silencio, Antonio Román (1963)
  • Noches de Casablanca, Henri Decoin (1963)
  • Gi invencibili sette (Los invencibles), Alberto de Martino (1963)
  • Un puente sobre el tiempo (Alféreces provisionales), José Luis Merino (1963)
  • Gli Eroi di Forth Worth (El séptimo de caballería), Alberto de Martino (1964)
  • Muere una mujer, Mario Camus (1964)
  • Un tiro por la espalda, Antonio Román (1964)
  • El señor de La Salle, Luis César Amadori (1964)
  • El secreto del capitán O'Hara, Álvaro Ruiz Castillo (1964)
  • El salario del crimen, Julio Buchs (1964)
  • Los cuatreros, Ramón Torrado (1964)
  • Mi canción es para ti, Ramón Torrado (1965)
  • Agente 077 missione Bloody Mary (Operación Loto Azul), Alberto de Martino, Sergio Grieco (1965)
  • Agente 077 dall'orriente con furore (París-Estambul sin regreso), Alberto de Martino, Sergio Grieco (1965)
  • Per qualche dollaro in più (La muerte tenía un precio), Sergio Leone (1965)
  • La rivolta dei sette, Alberto de Martino (1965)
  • Historias de la televisión, José Luis Sáenz de Heredia (1965)
  • Posición avanzada, Pedro Lazaga (1965); Más bonita que ninguna, Luis César Amadori (1965)
  • El hombre que mató a Billy el Niño, Julio Buchs (1966)
  • Le canard en fer-blanc, Jacques Poitrenaud (1966)
  • Querido profesor, Javier Setó (1966)
  • Fantasía...3, Eloy de la iglesia (1966)
  • Operación lady Chaplin, Alberto de Martino (1966)
  • Surcouf, l'ereo dei sette mari (El tigre de los siete mares), Sergio Bergonzelli, Roy Rowland (1966)
  • La muerte espera en Atenas, Terence Hathaway (1966)
  • Marc Matto, Agente S 077, Greg Tallas (1966)
  • Las cicatrices, Pedro Lazaga (1967)
  • Amor en el aire, Luis César Amadori (1967)
  • Operación cabaretera, Mariano Ozores (1967)
  • Superargo, el gigante, Paolo Bianchini (1967)
  • Pero... ¿en qué país vivimos?, José Luis Sáenz de Heredia (1967)
  • Educando a una idiota, Ramón Torrado (1967)
  • Operación Dalila, Luis de los Arcos (1967)
  • Agonizando en el crimen, Enrique Eguiluz (1967)
  • Los que tocan el piano, Javier Aguirre (1968)
  • La esclava del paraíso, José María Elorrieta (1968)
  • Quindici forche per un assassino (Quince horcas para un asesino), Nuncio Malasomma (1968)
  • Il re dei criminalli (Superargo, el gigante), Paolo Bianchini (1968);
  • Lo voglio morto (Lo quiero muerto), Paolo Bianchini
  • El relicario, Rafael Gil (1969)
  • Susana, Mariano Ozores (1969)
  • Soltera y madre en la vida, Javier Aguirre (1969)
  • Tengo que abandonarte, Antonio del Amo (1969)
  • Con ella llegó el amor, Ramón Torrado (1969)
  • Un adulterio decente, Rafael Gil (1969)
  • Cicatrices, Pedro Lazaga (1969)
  • Juicio de faldas, José Luis Sáenz de Heredia (1969)
  • Educando a una idiota, Ramón Torrado (1969)
  • La orilla, Luis Lucía (1970)
  • Los hombres las prefieren viudas, Leon Klimovsky (1970)
  • Don Erre que Erre, José Luis Sáenz de Heredia (1970)
  • La tonta del bote, Juan de Orduña (1970)
  • Los corsarios, Ferdinando Baldi (1970)
  • Nada menos que todo un hombre, Rafael Gil (1971)
  • Una chica decente, Germán Lorente (1971)
  • Su le mani cadavere, sei iin arresto (Un dólar para Sartana), León Klimovsky (1971)
  • Los amantes del diablo, J. Lacy (1971)
  • La montaña rebelde, Ramón Torrado (1971)
  • ¡Qué noche de bodas, chicas!, Fernando Merino (1972)
  • El mejor alcalde, el rey, Rafael Gil (1973)
  • Proceso a Jesús, José Luis Sáenz de Heredia (1973)
  • Vida conyugal sana, Roberto Bodegas (1973)
  • Solo ante el streaking, José Luis Sáenz de Heredia (1975)
  • Adulterio a la española, Arturo Marcos (1975)
  • Batida de raposas, Carlos Serrano (1976)
  • El caballero de la mano en el pecho, Juan Guerrero Zamora (1976)
  • La boda del señor cura, Rafael Gil (1979)
  • Todo es posible en Granada, Rafael Romero Marchent (1982)
  • La colmena, Mario Camus (1982)
  • Loca por el circo, Luis Marría Delgado (1982)
  • El currante, Mariano Ozores (1983)
  • Las autonosuyas, Rafael Gil (1983)
  • Dos mejor que uno, Angel Llorente (1984)
  • La corte de Faraón, José Luis García Sánchez (1985)
  • A la pálida luz de la luna, José María González Sinde (1985)
  • Dragón Rapid, Jaime Camino (1986)

LL
CIS

  • Calvo, Enrique: Lo vasco en el cine (Las personas), Donostia-San Sebastián, Euskadiko Filmategia-Filmoteca Vasca, 1999.
  • Unsain, José María: El cine y los vascos, Donostia-San Sebastián, Eusko Ikaskuntza-Sociedad de Estudios Vascos, Euskadiko Filmategia-Filmoteca Vasca, 1985.
  • López Echevarrieta, Antonio: Vascos en el cine, Bilbao, Mensajero, 1988.
  • Chumes, Chumy: 50 años de humor español, 1985.
  • Enciclopedia Ilusrada del Cine. Barcelona, Labor, 1969.
  • Vizcaíno Casas, Fernando: Diccionario del Cine Español, Madrid, Editora Nacional, 1968.
  • Aguilar, Carlos, Genover, Jaume: El cine español en sus intérpretes, Madrid, Verdoux, 1992.
  • Filmlexicon degli autori e delle opere, Bianco e Nero, 1968. Cámara (aldizkaria), Madrid, 1941-52.
  • Aguilar, Carlos; Genover, Jaume: Las estrellas de nuestro cine; 500 biofilmografías de intérpretes españoles, Alianza Editorial, Madrid, 1996, 669 orr.
  • Roldán Larreta, Carlos: Los vascos y el séptimo arte. Diccionario enciclopédico de cineastas vascos, Donostia-San Sebastián, Filmoteca Vasca-Euskadiko Filmategia, 2003, 351 orr.

LL
CIS
CRL