1939ko apirilaren 19an Usurbilen jaiotako margolari gipuzkoarra.
Oso gazte hasi zen publizitate-marrazkilari gisa lanean Donostiako Gráficas Valverden, pintzela eta tenplea erabiltzen ikasiz -bere hitzetan-. "Inpresionistak ezagutu nituen, eta Cezanne, Modigliani, Paul Klee. Hiru horiek ziren nire kuttunak". Arte eta Ofizioen Eskolara joaten hasi zen, eta, hura ixtean, Gipuzkoako Arte Elkartera. 1958an Gazte Artearen Urrezko Domina nazionala irabazi zuen. Hurrengo urtean Parisera joan zen, eta han Ruiz Balerdi eta Jose Maria Ortiz ezagutu zituen. Budd, Appel, Jorn eta beste hainbat margolari abstraktu ezagutu ditu Frantziako hiriburuan. Itzuli zenean (1961) lehen erakusketa egin zuen Donostian, Mendiburu, Bonifacio eta Ruiz Balerdirekin batera, eta Eduardo Chillida ezagutu zuen bertan. Suediara bidaia egin ondoren, 1962ko udan Mendibururen tailerrean hasi zen lanean, Jorge Oteizarekin harremanetan. Aurten Hondarribiko gazteluan eta Donostiako Udaleko Arte Aretoetan egin ditu erakusketak. Ingalaterran denboraldi bat eman ondoren, 1966an "Gaur" taldearen sorreran parte hartu zuen, euskal abangoardiaren katalizatzailea eta Madrilen aurrean pizgarria, Donostiako Barandiaran galerian ezagutzera emanez Oteiza, Mendiburu, Amable Arias, Basterrechea, Sistiaga, Chillida eta Ruiz Balerdirekin. Ondoren, Gaur-ek Bilboko Museoan egingo du "Emen" taldearekin eta Gasteizen "Emen" eta "Orain"-ekin. Iruñean "Danok" talde nafarrarekin egitekoa zen erakustaldia ez zen egin, Gobernuak bertan behera utzi zuelako. 1967an Donostiako "Huts" galerian eskegi zuen eta Euskal Pinturaren III. Bienaleko lehen saria irabazi zuen, Pablo Picassoren Guernicari omenaldia eginez. Arrakasta horrek ikusmin handia sortu du Bilbon, "Grises" galerian. 1970ean, Mexikoko Euskal Etxeak antolatutako Euskal Pintura eta Eskultura Garaikidea erakusketa kolektiboan parte hartu zuen, hiriburu aztekan dagoen Arte Ederren Jauregian; urte berean, New Yorken Pintore gazte espainiarrak kolektiboan. 1971 eta 1973 artean, bakarka, Bilboko "Mikeldi"-n eta Madrilen, Ateneoan eta Duran galerian. Garai berean, Usurbilen, Tolosan (Euskal Amabostaldia), Iruñean (Topaketak), Zumarragan, Azpeitian, Azkoitian, Ataunen, Ordizian edo Errenterian egiten diren kultur asteetan parte hartzen du. 1975 eta 1980 artean, Euskal Herria-Art Basc 79 erakusketetan parte hartu zuen Bartzelonan, 79 erakusketa Madrilgo Velázquez jauregian eta Miró 80 erakusketa Palman; bakarkako erakusketak egin zituen Bilbon, Iruñean eta Madrilen. Artistas Vascos entre el realismo y la figuración 1970-1982 (Madril) erakusketan parte hartu zuen. Ondoren, Alemanian egin zituzten erakusketak; 1982an Stuttgarten eta hurrengo urtean Biberachen. 1984an, Iruñea, Baiona eta Valentzian; 1985ean, Zaragoza, Oviedo, Baiona, Donostia eta Gasteizen. 1987an Donostiako "Arteleku" arte zentroan eman zituen eskolak, aurreko urtean Eusko Jaurlaritzak Frankfurt eta Kolonian antolatutako "Moderne Baskische Kunts"-en parte hartu ondoren. 1989-1990ean Homenaje a las victimas del franquismo (Madrid-Sevilla-Valentzia) lanean hartu zuen parte eta azken urteetan Bilbon, Donostian, Pasaian eta Gasteizen egindako lanaren antologia bat aurkeztu zuen. Bilboko eta Gasteizko Arte Ederren Museoek, Donostiako San Telmo Museoak, Tenerifeko Santa Cruz Arte Garaikideko Funtsak eta Txileko Santiagoko "Elkartasunaren Museoak" bere lana dute. Zumetaren lehen etapa artistikoak, 60ko hamarkadan, informalismoari eta espresionismo abstraktu iparramerikarrari lotuta daude, kromatismo bortitzeko espazio kubista batean. Pintura-erliebeekin esperimentatzen du (poliesterra, aluminioa, goma...). Gero, keinu-hizkuntza batean barneraturik, harropuzkerian islaturiko handitasun batera hurbiltzen da -hartzen hasten den formatu handian mantenduko dena-. 1973-74an 145 m²-ko zeramikazko mural abstraktu handi bat egin zuen Usurbilen, Udalaren aginduz.
Euskal Herrian sustrai sakonak dituen margolaria da, bere hizkuntza plastiko, teknika, olio-pinturari dagokionez, "orban trinko eta arinetan egituratzen da, pintzelkada azkarretan, grafismo kaligrafikoetan, igurtzitako eta pinturaz bustitako azaleretan, iruditegi oso aberats baten topografian" (Carlos Martínez Gorriarán). Ana Maria Guaschen hitzetan, "abstrakzio informalaren alorrean obra pluralagoa egin duen artista gipuzkoarra da, alternatiba teknikoei dagokienez". Koloreari dagokionez, Ana Olaizolaren arabera, oinarrizko kolorearen adierazkortasun trinkoagoa du, eta saturazioak ausardia harrigarria lortzen du "euskal pinturaren" tradizioaren aldean. Pintura kolorista zorrotzeko ario-en fruitua (Gorriara'n) "kolore intonatuak dira, kontrastatuak, karrankariak, itzaliak, zuzenak, iradokitzaileak, iradokitzaileak". Zumetak heldutasun artistikoa brotxak eta pintzelak erabiltzeko moduan lortzen du. Trazuek, lerroek, marrek, grafismoek, orbanek eta zirriborroek, testurek azken batean, esanahi eta balio zehatzak dituzte. Pintura zuzena eta librea. 1998an, Mendebal Afrika argitaratu zuen, Afrikako bere bidaiako marrazki-koadernoa. 2003an, bere marrazkiekin eta Rafa Egigurenen eta Joserra Senperenaren musikarekin, Mandarin dotore liburu-diskoa sortu zuen, "Paper Hotsak" ek argitaratua. Urte berean, Juan Luis Goenagarekin eta dagoeneko hilda dauden Rafael Ruiz Balerdi eta Remigio Mendibururekin batera, Kubo Artearen Kutxagunea Donostiako aretoan erakusketa jarri zuen, Bidelagunak izenburupean. Urte berean, Biarritzeko (Lapurdi) Expo 3 + 4 erakusketa kolektiboan parte hartu zuen, Koldobika Jauregi, Jose Ramon Anda, Paco San Miguel eskultoreen eta Gonzalo Jauregi, Luis Candaudap, Juan Luis Goenaga eta Zumeta margolarien lanak bilduz. 2004an AEBetako Miami hiriko International Arte azokan parte hartu zuen. 2006an Bilboko Epelde & Mardaras galerian eta Negua 2005-2006 izenburuarekin Donostiako Ekain galerian erakutsi zuen Buenos Airesen egindako egonaldian egindako lana.